| Slavonia. |
| Gepost
door : cleppie
met ip: 62.45.149*
Op: 16/09/2007 14:41 |
|
Hi dobardan Zo ook al een beetje zin in de herfst? Langzaam gaat alles weer prachtig verkleuren, bladeren verkleuren zich in fraaie bruine rode en gele tinten, en ook het spinnenweb berijmd en gerijpt met zilveren draad fijn trillend in de bomen langs de bosut. Zelfs de zon krijg een wat verhuild en verbleekt gezicht. Herfst, jeseni zegt men zo mooi in Kroatië. Nog even en ook ik mag me weer verheugen op een reis door het prachtige achterland van kroatië, Slavonija. Moje Slavonija ik zeg het met trots hoor. Ik herinner me de tochten langs de rivieren en idylische knusse dorpjes. Als een masker valt langzaam de avond in, prachtig hoe de nevel valt over de velden van Slavonija, over de Bosut spiegelt vredig de maan. Ik kan het je aanraden om eens een tocht te maken naar het boeiende achterland van Slavonija, juist in deze tijd is er zo ontzettend veel te beleven. met plezier wil ik je meenemen naar Vinkovci, een stad die nu werkelijk op z'n kop staat. Schitterende optochten dit alles in echte traditionele klederdrachten, muziek, dans, klapa, enz. en zo staat Slavonija een week lang in het teken van "Vinkovacke jeseni" optochten, muziek, kinderen dansen in de straten van Vinkovci, jong en oud iedereen doet hier aan mee, en zo geniet men met volle teugen van "Vinkovačke jeseni" Graag wil ik je wat laten proeven van de sfeer in deze dorpjes, Osijek, Vukovar, Vinkovci, geniet van de mooie plaatjes en luister naar de muziek "muziek recht uit het hart" traditionele muziek van het achterland van kroatië. Vanavond treedt de overbekende band Magazin op, ook daar kan je wat van beluisteren op mijn site. www.kroatieclub.eu pozdrav cleppie hi bok.
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |